Lezen met begrip is de sleutel tot schoolsucces. Scholen die hun onderwijs zo inrichten dat leerlingen als zelfstandige lezers de basisschool verlaten, leveren een niet te onderschatten bijdrage. Niet alleen aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen maar ook aan de maatschappij en zelfs aan de economische prestaties van ons land. wat is er op schoolniveau nodig is om lezen met begrip in de doorgaande lijn van groep 1 tot en met 8 vorm en inhoud te geven? Dit kunt u lezen in het artikel hieronder.

Op dit online platform worden veel verschillende handvatten geboden om het lezen en luisteren met begrip te verbeteren. In bovenstaand artikel wordt meer informatie gegeven over de verschillende vaardigheden waaraan de leerkracht moet voldoen. Tevens tref je bij de downloads een overzicht van de leerkrachtvaardigheden voor een goede leesles. De opbouw van dit overzicht is gebaseerd op het GRRIM model. Dit houdt in dat er gekeken wordt wat er in elke fase van de cyclus van de leerkracht verwacht wordt.

Klik hier voor een overzicht van leerkrachtvaardigheden voor een goede leesles.

Het volledige artikel:
Lezen_met_begrip_de_sleutel_tot_schoolsucces

Leerkrachtvaardigheden
 

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *